Få gratis levering, når du bestiller i dag.
 

Falske produkter

Den eneste måde, du kan være sikker på, at du køber et ægte Bose-produkt, er ved at købe direkte fra Bose eller gennem en autoriseret Bose-forhandler. Bose-produkter, der købes af forbrugere direkte fra Bose eller gennem en autoriseret forhandler, enten online, via telefon, fra et katalog eller en butik, er dækket af Boses begrænsede garanti.

Køb fra uautoriserede forhandlere kan være risikabelt. Medmindre forhandleren udleverer en kvittering, der viser, at købet er foretaget hos en autoriseret forhandler, er produkterne ikke dækket af Boses garanti. Derudover kan produkter købt hos uautoriserede forhandlere være forfalskede eller stjålne varer, og hvis du forsøger at videresælge sådanne produkter, kan du blive påført betydeligt civilretligt erstatningsansvar og/eller strafferetlige sanktioner.

Hvad du skal være opmærksom på – og hvad du skal gøre

Der er mange falske produkter på markedet. Bose er blevet opmærksom på salg af forfalskninger af de fleste typer Bose-hovedtelefoner, herunder QuietComfort 35, 25, 20/20i, 3 og 15, SoundLink, SoundSport, SoundTrue, SoundTrue Ultra, FreeStyle, IE2, MIE2/MIE2i, SIE2/SIE2i, OE2/OE2i, AE2/AE2i og Bluetooth-headset, samt SoundLink III, II, Mini og Color højttalere fra uautoriserede sælgere på populære auktions- og andre e-handelssider og på loppemarkeder. I nogle tilfælde hævder forhandlere i Kina at forhandle ægte OEM-hovedtelefoner, men disse produkter er falske. Typisk sælges disse produkter til lavere priser end dem, der tilbydes af Bose og autoriserede forhandlere, men priserne er ofte ikke lave nok til, at køberne mistænker, at de er falske.

De forfalskede produkter og deres emballage ligger meget tæt op af udseendet på ægte Bose-produkter, men lever ikke op til de høje standarder for ydeevne, der findes i ægte Bose-produkter. Forfalskerne går meget langt for at få deres produkter til at ligne ægte produkter. Det indebærer at anbringe kort til registrering af garanti i emballagen og påføre serienumre på produkterne, der kopierer ægte Bose-serienumre for at få dem til at se autentiske ud. Det er yderst vanskeligt at skelne falske produkter fra de rigtige. Hvis du mener, at du måske har købt forfalskede Bose-produkter, opfordrer vi dig til at kontakte Report_Counterfeits@bose.com, så vi kan hjælpe dig med at afgøre, om produktet er forfalsket.

Trådløse hovedtelefoner og højttalere er de Bose-produkter, som vi oftest har set blive forfalskede, men vi er også stødt på forfalskninger af nogle ældre højttalermodeller, f.eks. højttalersystemerne 101 og 301 og PANARAY 502 A højttalere. Lejlighedsvis anvendes BOSE-varemærket på produkter, der ikke ligner noget, vi producerer i øjeblikket, såsom karaoke-mikrofoner. I alle tilfælde er du bedst beskyttet mod at købe forfalskede varer ved at købe fra en autoriseret forhandler.

Tre måder til at beskytte dig mod svindel:
Køb direkte fra Bose, enten online, via telefon eller i en Bose-butik. Bose.com er Bose Corporations officielle hjemmeside for personer bosiddende i USA og dets territorier. Hvis du ønsker at købe et produkt nu, kan du være sikker på, at du modtager et ægte Bose-produkt.

Kig efter det officielle mærke for autoriserede Bose-forhandlere, som findes på nogle forhandleres hjemmesider.*

Kontakt os, hvis du vil vide, om en forhandler er autoriseret. Hvis du bor i USA, kan du ringe på 1-800-999-2673 eller sende os en e-mail til privacyandsecurity@bose.com. Hvis du bor uden for USA, kan du besøge Bose Worldwide for at finde dit lands kontaktoplysninger. En Bose-repræsentant kontrollerer den forhandlers navn eller det websted, hvorfra du overvejer at købe, og fortæller dig, om forhandleren er godkendt af Bose.

Hvis du vil indberette et formodet falsk Bose-produkt, kan du sende en e-mail til Report_Counterfeits@bose.com. Bose værdsætter din hjælp med at forebygge salg af forfalskede produkter.

Bose Corporation
Framingham, Massachusetts, USA

*Ikke alle autoriserede Bose-forhandlere viser dette mærke på nuværende tidspunkt.