9 december 2021 - I dag byder Bose velkommen til en ny tilføjelse til sin ikoniske Soundlink Bluetooth®-højttalerfamilie: Soundlink Flex. Flex leverer den bedste lydydeevne til en bærbar højttaler af dens størrelse i et helt nyt, gribeligt og ultra-robust design. Den er spækket med eksklusive Bose-teknologier, så den kan levere dyb, klar lyd, der er kraftfuld nok til at fylde din stue, mens den er underholdende og høj nok til ethvert udendørseventyr. Ved hjælp af proprietær Bose PositionlQ™-teknologi registreres automatisk højttalerens orientering, så den er optimeret til at levere fyldig, naturtro lyd – uanset om højtaleren er stående, hængende eller lagt fladt på ryggen. Dens IP67 vandtætte og støvtætte kabinet er kombineret med op til 12 timers batterilevetid, hvilket gør den til en sej, bærbar arbejdshest. SoundLink Flex vil være tilgængelig fra den 16. december 2021 for 1.299 kroner, men kan forudbestilles allerede i dag på Bose.dk.

Revolutionerende ydeevne til mobil lyd

Flex bruger hver brøkdel af en tomme af sit kabinet til at levere en forbløffende lydydelse. En tilpasset transducer - så stor som den kan passe - maksimerer klarheden, så du kan høre hvert instrument og vokal, og leverer bas, som du kan mærke i dit bryst. Den kombineres med dobbelt modsatte passive radiatorer, som på glimrende vis forvandler vibrationer til kraftfuld lydudgang fra den kompakte højttaler. Bose proprietære digital signalbehandlingsteknologi (DSP) minimerer forvrængning dramatisk, så du hører naturlig, fuld lyd.

For første gang i en Bluetooth-højttaler registrerer Bose Soundlink Flex dynamisk dens orientering og justerer automatisk for at levere kompromisløs lyd gennem Bose PositionlQ-teknologi. Uanset om Flexen står oprejst på køkkenbordet, hænger i en rygsæk eller ligger fladt ved siden af poolen, behøver du ikke gøre noget for at sikre optimal lydkvalitet.

Bygget til hver dråbe, spild og element i et smukt, gribeligt design

Med sin IP67-klassificering og førsteklasses materialer er Soundlink Flex robust og modstandsdygtig – klar til hvad end din dag byder dig. Dens bløde silikonebagside og pulverlakerede stålgitter beskytter den mod fald og stød, så den ikke sprækker eller går i stykker. Den er samtidig modstandsdygtig over for korrosion og UV-lys. Dens tæt forseglede akustiske komponenter holder vand, støv og snavs ude uden at kompromittere lydydelsen. Det vil endda flyde til vandoverfladen efter et utilsigtet fald i badekarret, poolen eller havet. Og dens holdbare hage for enden kan nemt fastgøres til en karabine eller et spænde på din taske, eller hænge fra en krog i din bruser eller strandstol.

Flex måler 7,9 bred, 2,1 dyb og 3,6 høj og vejer kun 0,45 kg, og den passer ubesværet i din hånd, føles god at holde, når du tager fat i den og går, og ser elegant ud på din bogreol. Den kommer i tre smukke farver: Black, White Smoke eller Stone Blue.

Opretter forbindelse på få sekunder, arbejder hele dagen og forbinder perfekt til andre

Soundlink Flex's opsætning er ligetil med enkle stemmemeddelelser til Bluetooth-parring med din telefon eller tablet inden for få sekunder. Den husker op til otte forbindelser til problemfri skift fra en enhed til den næste. Ved at bruge Bose Connect-appen kan du styre Flex, tilpasse indstillinger og modtage de seneste softwareopdateringer. Knapper på højttaleren giver dig mulighed for at tænde/slukke, skrue op/ned for lydstyrken, oprette forbindelse til Bluetooth og afspille, sætte på pause eller springe numre over. Du kan også få adgang til din telefons stemmeassistent eller tage og foretage opkald med enestående klarhed gennem en indbygget mikrofon.

Flex har et genopladeligt lithium-ion-batteri, der tilbyder op til 12 timers afspilning - nok til at holde dig gennem hele dagen til familiesammenkomst eller den dovne eftermiddag i parken. Flex bruger USB-C®-opladning med opladningsporten strategisk placeret på den modsatte side af brugerknapperne, så du kan oplade og spille Flex i enhver position uden at gå glip af et beat.

Sammenkæd en anden Soundlink Flex- eller Bose Bluetooth-højttaler til Stereo Mode (venstre-højre kanal) eller Party Mode (samtidig musikafspilning). Når du er hjemme, fungerer Flex upåklageligt med en eller flere Bose-smarthøjttalere og -soundbars for at udvide din lytteoplevelse ved hjælp af Bose SimpleSync-teknologi. Når Flex er tilsluttet, skal du bede din stemmeassistent om at afspille musik på din smarthøjttaler, så indholdet afspilles samtidigt på begge.

Bose blev grundlagt i 1964 af Dr. Amar G. Bose, dengang professor i elektroteknik ved Massachusetts Institute of Technology. I dag er virksomheden fortsat drevet efter de grundlæggende principper: investering i langsigtet forskning for at udvikle nye teknologier med reelle kundefordele. Bose-innovationer har strakt sig over årtier og industrier, hvilket har skabt og transformeret kategorier inden for lyd og mere. Bose-produkter til hjemmet, i bilen, på farten og i offentlige rum er blevet ikoniske og har ændret den måde, folk lytter til musik på.

Bose Corporation er privatejet. Virksomhedens ånd af opfindsomhed, passion for ekspertise og engagement i ekstraordinære oplevelser. Bose produkter kan findes rundt om i verden - overalt hvor Bose driver forretning.