2 september 2015

NYHED BOSE® SOUNDLINK® AROUND-EAR TRÅDLØSE HOVEDTELEFONER II

2 september 2015 -- I dag præsenterede Bose SoundLink® around-ear trådløse hovedtelefoner II, der kombinerer den bedste lydkvalitet, der er tilgængelig i trådløse hovedtelefoner i dag, med en helt ny form for trådløs oplevelse: en fantastisk batterilevetid på 15 timer, multi-punkt til tilslutning af to enheder, hurtig parring med NFC-teknologi, problemfri synkronisering af lyd/video, let skift mellem musik og opkald samt intuitive betjeningsfunktioner og stemmemeddelelser, så du ikke skal gætte dig frem. De er lavet til brug på farten – bygget til at holde, og lette og behagelige til brug hele dagen, hver dag. SoundLink® trådløse hovedtelefoner II er anderledes end alle andre trådløse hovedtelefoner på markedet og bliver tilgængelige i Danmark i slutningen af september 2015 for kr. 2.399.

"Vi er af den overbevisning, at det ikke bør være nødvendigt at gå på kompromis med hensyn til lyd eller komfort, når ledningerne fjernes", udtaler Bernice Cramer, direktør for Bose trådløse hovedtelefoner. "Så vi har gjort mere end bare at gøre SoundLink II til de trådløse hovedtelefoner, der har markedets bedste lyd. Vi har også gjort dem til de mest problemfri trådløse hovedtelefoner. Først vil du opleve, hvor godt din musik lyder, og så vil du opdage, at vi har løst alle de små og store problemer, som ingen andre har løst. Det er styrken ved fremragende design – det gør hele oplevelsen ved streaming af musik så meget bedre".

Bose trådløs lyd

SoundLink® around-ear trådløse hovedtelefoner II anvender Boses patenterede teknologier, herunder aktiv equalizer og den nye volumenoptimerede equalizer, så musikken er detaljeret og ægte ved enhver lydstyrke. Der er ingen kunstig forstærkning, fordi det ikke er nødvendigt for at give effekt. Det, du hører, er så tæt som muligt på det, der blev optaget, i stedet for at være gendannet eller ændret.

"Vi har aldrig justeret, hvordan et stykke musik skal lyde, når det gengives, fordi det ikke vores musik – det er kunstnerens musik, og det er din musik, og vores opgave er at få det til at lyde så godt som muligt", siger Cramer.

Til opkald bruger SoundLink® around-ear hovedtelefoner II et avanceret mikrofonsystem, HD-lyd og adaptiv lydjustering for at udelukke støj og vind. Lydstyrken ændres automatisk baseret på taleniveauet og skiftende miljøer, så du kan gå fra en stille bygning til en travl gade uden at gå glip af et eneste ord eller skulle rode efter knapper.

Bose trådløs funktionalitet

SoundLink® around-ear hovedtelefoner II giver dig ægte trådløs frihed. Det starter med op til 15 timers batterilevetid på en enkelt opladning – 25 % mere end standarden. Hvis du har travlt eller er på farten, giver en hurtig 15-minutters opladning op til to timers spilletid via det medfølgende USB-kabel. Derfra bliver oplevelsen kun bedre. Med multi-punkt kan du forblive forbundet med to enheder samtidigt, hvilket gør det muligt at se film eller sport på din tablet og modtage eller foretage et opkald på telefonen. Og mens almindelige trådløse hovedtelefoner kan have forsinket synkronisering af lyd og video, er SoundLink® hovedtelefonernes forbindelse fejlfri, så du kan nyde videoer eller bruge FaceTime. Parring er desuden mere end let. Tryk på den højre ørekop for at parre til NFC-kompatible enheder, eller tilslut din Bluetooth®-enhed via den nyeste Bluetooth-teknologi. For at skifte mellem musik og opkald behøver du ikke din telefon. Der er intelligente, intuitive knapper på hovedtelefonernes store ørekopper, som er brugervenlige og kun et tryk væk. SoundLink® hovedtelefoner II har også stemmemeddelelser (findes på 11 forskellige sprog), som fortæller dig, hvem der ringer, hvilken enhed du er forbundet til, og hvor meget batterilevetid du har tilbage.

Bose trådløs kvalitet

SoundLink® hovedtelefonerne er bygget og testet i Boses laboratorier til at kunne klare at blive tabt, stødt og generelt overleve et travlt liv på farten. Deres design er inspireret af QC® 25 hovedtelefonerne, og de er fremstillet i slagfast materiale, glasfyldt nylon og korrosionsbestandigt rustfrit stål. Selv om de er fyldt med teknologi, er de lette og behagelige – de vejer kun 198,4 gram – med bløde ørepuder og en komfortabel, formtilpasset hovedbøjle. Og de kan foldes sammen, så de kan opbevares i det kompakte, matchende etui.

Historien om Bose SoundLink®

Bose SoundLink®-produkter har været globalt anerkendte for at sætte standarden for mobil trådløs lyd siden deres debut i 2011, da den første SoundLink-højttaler blev præsenteret. Siden da har SoundLink-højttalerserien domineret kategorien Bluetooth-højttalere, og SoundLink® Mini højttaleren – nu i sin anden generation – er blevet den mest berømte lille højttaler i verden. I 2014 præsenterede vi SoundLink® on-ear Bluetooth hovedtelefonerne med klassens bedste lyd, brugervenlighed og holdbarhed. I dag føjer vi SoundLink® around-ear trådløse hovedtelefoner II til familien og tager dermed trådløs musik et skridt videre med endnu bedre lyd og hidtil uset funktionalitet.

Priser og tilgængelighed

De nye Bose SoundLink® around-ear hovedtelefoner II fås i to farver: Sort og hvid. De bliver tilgængelige ultimo september 2015 for kr. 2.399. Bose SoundLink® on-ear trådløse hovedtelefoner kan stadig fås for kr. 2.199. Begge SoundLink® hovedtelefoner er tilgængelige på www.bose.dk, hos udvalgte Bose-forhandlere.

Bose Corporation blev grundlagt i 1964 af Dr. Amar G. Bose, professor ved Massachusetts Institute of Technology. Idag drives firmaet udfra de oprindelige principper baseret på investering i langtidssigtet forskning med ét fundamentalt mål for øje: at udvikle nye teknologier med reelle fordele for vores kunder. Boses® innovationer strækker sig over årtier og industrier, og virksomheden skaber og transformerer produkter inden for lyd og flere andre felter. Boses produkter til hjemmet, til bilen, på farten og i det offentlige rum er blevet ikoniske og har været med til at ændre vores måde at lytte til musik.

Bose Corporations er en privatejet virksomhed. Dens skaberånd, passion for kvalitet og engagement i ekstraordinære oplevelser kan findes verden over – alle de steder hvor Bose gør forretning.

SoundLink® er et registreret varemærke tilhørende Bose Corporation i USA og andre lande. FaceTime® er et varemærke tilhørende Apple Inc. Bluetooth®-ordmærket er et registreret varemærke, der ejes af Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker fra Bose Corporations side finder sted under licens.