11 Marts 2015

BOSE® SKAL LEVERE BEDRE LYD TIL FORMEL 1-HOLDET MERCEDES AMG PETRONAS

11 marts 2015 – I dag præsenterer BOSE® og Formel 1-holdet Mercedes AMG Petronas et nyt partnerskab op til Formel 1-sæsonen for 2015. Som holdets officielle lydpartner slutter Bose sig til de regerende Formel 1-konstruktørmestre, når de skal forsvare deres titel.

Det nye partnerskab med MERCEDES AMG PETRONAS betyder blandt andet, at holdet kommer til at bruge en række af Boses nyeste produkter, både på og uden for banen, herunder QuietComfort® hovedtelefonerne og de trådløse SoundTouch™-musiksystemer. Boses logo vil også blive vist på kørerne Lewis Hamiltons og Nico Rosbergs køredragter og hjelme og på pitmandskabets hjelme og holdtøj.

"Vi er utroligt glade for at komme med på MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-holdet, da vi deler samme passion for at levere enestående resultater og alle stræber efter at være de bedste," siger Colette Burke, Vicedirektør, Bose Europa. "Den patenterede teknologi, som vores produkter er bygget op omkring, vil hjælpe holdet, når de forbereder sig, rejser og kæmper sammen ved alle globale F1-løb."

Toto Wolff, chef for Mercedes-Benz Motorsport, tilføjer: "Det er en krævende livsstil at være del af et Formel 1-hold, så vi er meget glade for partnerskabet med Bose her op til, hvad der gerne skulle blive en spændende ny Formel 1-sæson. Fordelene ved Boses lydprodukter vil komme til at spille en vigtig rolle i vores rutiner. Hele holdet nyder allerede rigtig godt af forbedringerne på de lange rejser rundt i verden med Boses støjreducerende QuietComfort hovedtelefoner."

Gennem globale sportspartnerskaber med blandt andet Formel 1-holdet MERCEDES AMG PETRONAS, NFL (National Football League) og Rory McIllroy sigter Bose mod at demonstrere, hvor suveræn lyd er vigtig, og blive et samtaleemne blandt fans på en unik og innovativ måde.

Bose Corporation blev grundlagt i 1964 af Dr. Amar G. Bose, professor ved Massachusetts Institute of Technology. Idag drives firmaet udfra de oprindelige principper baseret på investering i langtidssigtet forskning med ét fundamentalt mål for øje: at udvikle nye teknologier med reelle fordele for vores kunder. Boses® innovationer strækker sig over årtier og industrier, og virksomheden skaber og transformerer produkter inden for lyd og flere andre felter. Boses produkter til hjemmet, til bilen, på farten og i det offentlige rum er blevet ikoniske. Bose har ændret vores måde at lytte til musik, fra underholdningssystemer til hjemmet og Wave® musiksystemer over støjreducerende hovedtelefoner og digitale musiksystemer til Bluetooth® højttalere og professionelle løsninger.

Bose Corporations er en privatejet virksomhed. Dens skaberånd, passion for kvalitet og engagement i ekstraordinære kundeoplevelser kan findes verden over – alle de steder hvor Bose gør forretning.

Bluetooth®-ordmærket er et registreret varemærke, der ejes af Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker fra Bose Corporations side finder sted under licens.

Pressemeddelelse som PDF