19 marts 2015

BOSE® QUIETCOMFORT® 25 ACOUSTIC NOISE CANCELLING® HOVEDTELEFONER

De bedste Bose around-ear-hovedtelefoner med støjreduktion nogensinde

19 marts 2015 -- De anmelderroste Bose® QuietComfort® 25 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefoner blev introduceret i september 2014 og var endnu en genistreg i Boses populære serie af QuietComfort-hovedtelefoner med en kombination af bedre støjreduktion og lyd samt et fantastisk design og øget bærbarhed. Fra i dag fås QC® 25 i to versioner: én til iPod-, iPad- og iPhone-modeller samt en ny version til Samsung Galaxy-smartphones/tablets og Android™-enheder. Begge versioner har en indbygget mikrofon og fjernbetjening, der gør det nemmere at besvare opkald og betjene din musik.

QuietComfort 25 hovedtelefonerne er udviklet på baggrund af mere end 30 års forskning og de reducerer mere støj, end nogen af Boses andre hovedtelefoner nogensinde har været i stand til - især ved de lave frekvenser. Boses teknikere satte mikrofoner både i og uden for ørekoppen, så de bedre kunne registrere og måle uønskede lyde. Målingerne sendes til en digital, elektronisk chip, som Bose har eneret på. Chippen beregner et mere præcist lige og modsat rettet støjreduktionssignal - på en brøkdel af et millisekund. Boses chip er så kraftfuld, at den reducerer elektronikkens støjområde, samtidig med at den leverer et niveau af stilhed, der er helt nyt for around-ear-hovedtelefoner. Forstyrrelser forsvinder straks, selv i de mest krævende miljøer.

QuietComfort® 25 hovedtelefonerne leverer en bedre lyd, musikken gengives med forbedret klarhed og præcision. En mere finjusteret aktiv equalizering giver en påviseligt jævnere frekvenskurve over det fulde lydspektrum, uanset lydniveau. TriPort® teknologien leverer dybe og detaljerede bastoner, mens et lavere støjgulv reducerer den typiske "susen", der forbindes med konventionelle støjreducerende hovedtelefoner. Forbedringerne kan høres og mærkes: Hver optagelse gengives mere autentisk, uanset genre. Der er ingen forvrængning eller ’overdrivelse’ af instrumenter eller vokal. QC® 25 hovedtelefonerne er til gengæld tro mod Boses 50 år lange jagt på at genskabe - snarere end at genopfinde – lyden ved en live-oplevelse.

QuietComfort 25 hovedtelefonerne leveres med et enkelt AAA-batteri, der giver op til 35 timers brug. Og hvis batteriet dør, spiller musikken videre. QuietComfort 25 hovedtelefonerne har fået nyt udseende og profil, der emmer af Bose® - autentisk, moderne og minimalistisk. Det mekaniske design, herunder materialer, vinkler, buelængder og hovedbøjlens radius blev udviklet til at sidde tættere på hovedet. Hovedbøjlens design er patenteret, og den er polstret med et tekstil, der også bruges i luksusbiler. Ørepuderne er fremstillet af læder, og ørekopperne har bløde TPE-bumpere og støbt zinkdrejetap. QC25 hovedtelefonerne er bygget til at holde, de er komfortable og lette, men alligevel robuste. De kan foldes og passer i et lille etui.

"Der findes ingen erstatning for langsigtet forskning" sagde Sean Garrett, vicedirektør for Boses forskningsteam for støjreducerende teknologi. "I over tre årtier har vores ingeniører hver dag forsøgt at skabe en bedre hovedtelefon. QC25 hovedtelefonerne er et godt eksempel på dette engagement."

Historien bag QuietComfort®

I år 2000, 22 år efter dr. Amar Boses oprindelige støjreduktionsforskning, introducerede Bose de originale QuietComfort støjreducerende hovedtelefoner, og hermed blev kategorien af hovedtelefoner til forbrugerne ændret for altid. Med fremskridt inden for støjreduktion, lydkvalitet og elektronik introducerede Bose i 2003 QuietComfort® 2 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, og satte hermed en helt ny standard for ydeevne i around-ear-design.

Tre år senere lancerede Bose deres første on-ear-hovedtelefoner med støjreduktion, QuietComfort® 3 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, der tilbyder samme anerkendte ydeevne i et mindre design.

Jagten på bedre hovedtelefoner fortsatte, og i 2009 lancerede Bose QuietComfort® 15 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, der hurtigt satte - og stadig er - branchestandarden for ydeevne og kvalitet. I 2013 annoncerede Bose QuietComfort ® 20 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, hvis teknologi er omfattet af flere amerikanske patenter end nogen andre af Boses hovedtelefoner, og giver et støjreduktionsniveau, som ikke tidligere har været muligt i et in-ear-design. Med fordelen af mere end tre årtiers forskning kan virksomheden i dag stolt præsentere QuietComfort® 25 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefoner, der repræsenterer et nyt kapitel i den ikoniske produktlinjes historie.

Priser og tilgængelighed

Både QC® 25 hovedtelefonerne til Apple og den nye version til Samsung og Android kommer i to farvevarianter: Sort eller hvid, med blå detaljer. De kan købes nu på bose.dk til 2.499 DKK. Apple-versionen fås både på hjemmesiden og hos autoriserede Bose-forhandlere. Samsung- og Android-versionen vil være tilgængelig hos autoriserede Bose-forhandlere i begyndelsen af juni 2015.

Bose Corporation blev grundlagt i 1964 af Dr. Amar G. Bose, professor ved Massachusetts Institute of Technology. I 2014 fejrer Bose 50 års jubilæum, som det mest respekterede navn inden for lyd. I dag drives virksomheden stadig efter de grundlæggende principper; investering i langsigtet forskning med ét fundamentalt mål: At udvikle nye teknologier, som kommer kunderne til gode. Boses® innovationer strækker sig over årtier og industrier, og virksomheden skaber og transformerer produkter inden for lyd og flere andre felter. Boses produkter til hjemmet, til bilen, på farten og i det offentlige rum er blevet ikoniske. Bose har ændret vores måde at lytte til musik, fra underholdningssystemer til hjemmet og Wave® musiksystemer over støjreducerende hovedtelefoner og digitale musiksystemer til Bluetooth® højttalere og professionelle løsninger.

Bose Corporations er en privatejet virksomhed. Dens skaberånd, passion for kvalitet og engagement i ekstraordinære kundeoplevelser kan findes verden over – alle de steder hvor Bose gør forretning.

iPad, iPhone og iPod er varemærker tilhørende Apple Inc., som er registreret i USA og i andre lande. Bluetooth®-ordmærket er et registreret varemærke, der ejes af Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker fra Bose Corporations side finder sted under licens.