BOSE® QUIETCOMFORT® 20 ACOUSTIC NOISE CANCELLING® HOVEDTELEFONER

Bose-støjreduktion i in-ear-design, nu i nye farver

4 juni 2015 -- Bose QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefoner blev lanceret i 2013, hvor de satte nye standarder for in-ear-hovedtelefoner med deres kombination af uovertruffen støjreduktion, imponerende lyd og komfort i et in-ear-design, der kun vejer 44 gram og passer perfekt i din lomme. QC® 20 hovedtelefonerne fås nu i to farver - sort eller hvid - og i to versioner: en til udvalgte iPod-, iPad- og iPhone-modeller og en version til de fleste Samsung Galaxy-smartphones/tablets og Android™-enheder. Begge versioner har en indbygget mikrofon og fjernbetjening, der gør det nemmere at besvare opkald og betjene din musik.

"Bose QC20 er revolutionerende", sagde Sean Garrett, vicedirektør for Boses forskningsteam for støjreducerende teknologi. "Ingen anden hovedtelefon på markedet leverer en ydeevne og alsidighed i denne klasse, og brugerne elsker det, fordi de får den fulde støjreduktion, som Bose er berømt for, i en super-lille hovedtelefon, der giver fantastisk lyd, og som er behagelig at have på i timevis".

Mere end 35 års løbende forskning i støjreducerende teknologi er integreret i QC20 hovedtelefonerne. To bittesmå mikrofoner er placeret i hver øresnegl – en registrerer lyd, der nærmer sig, og den anden måler lyden indeni. Målingerne sendes derefter til en eksklusiv digital elektronisk chip, som er placeret i betjeningsmodulet på hovedtelefonledningen. Chippen beregner et lige stort og modsatrettet støjreduktionssignal på en brøkdel af et millisekund. Og den resulterende støjreduktion er markant; man hører simpelthen ingen forstyrrelser.

Til musikken anvender Boses TriPort ®-teknologi porte til at øge det faktiske akustiske rum i øresneglen, for at gengive dyb bas og bemærkelsesværdig klarhed i vokaler og instrumenter. Boses aktive EQ justerer frekvenskurven for naturlig lyd. Så uanset hvilken musik du lytter til -- uanset genre -- gengives den fuld af kraft og klarhed, uden kunstig forstærkning eller forvrængning.

QuietComfort® 20 hovedtelefonerne kan bruges på to måder, så du får fuld kontrol over, hvad du hører, og hvornår. Bloker støjen fra omverdenen, og nyd din musik, eller tryk på en enkelt knap på ledningens Y-samling, så hovedtelefonerne skifter til den patenterede Aware mode, som afspiller musik men samtidig sikrer, at omgivelserne kan høres tydeligt -- som fx en passagermeddelelse i lufthavnen eller en bil, der dytter, uden at du skal tage hovedtelefonerne af.

De fantastiske StayHear®+ ørepropper sikrer en behagelig, stabil pasform og mærkes næsten ikke – uden at du behøver at presse dem ind i ørerne. De sidder ved indgangen til øregangen og har et konisk design, som danner en forsegling, der passivt blokerer støj, samt et brugertilpasset akustisk kabinet, der bidrager til den aktive støjreduktion.

QC20 hovedtelefonerne har et genopladeligt litium-ion-batteri, som giver op til 16 timers brug. Hvis batteriet dør, spiller musikken videre. Og et USB-kabel til opladning medfølger.

"QC20 kan bruges på flere måder, flere steder og oftere end nogen andre hovedtelefoner på markedet", sagde Garrett. "Det er ét af de produkter, der gør hver eneste dag bedre."

Historien bag QuietComfort®

I år 2000, 22 år efter dr. Amar Boses oprindelige støjreduktionsforskning, introducerede Bose de originale QuietComfort Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefoner, og hermed blev kategorien af hovedtelefoner til forbrugerne ændret for altid. Med fremskridt inden for støjreduktion, lydkvalitet og elektronik introducerede Bose i 2003 QuietComfort® 2 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne og satte hermed en helt ny standard for ydeevne i around-ear-design. Tre år senere lancerede Bose deres første on-ear-hovedtelefoner med støjreduktion, QuietComfort® 3 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, der tilbyder samme anerkendte ydeevne i et mindre design.

Jagten på bedre hovedtelefoner fortsatte, og i 2009 lancerede Bose QuietComfort® 15 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, der hurtigt satte - og stadig er – branchestandarden for ydeevne og kvalitet. I 2013 lancerede Bose QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne, som indeholder flere amerikansk patenterede teknologier end nogen andre af Boses hovedtelefoner, og giver et støjreduktionsniveau, som ikke tidligere har været muligt i et in-ear-design. I 2014 blev QuietComfort 25 Acoustic Noise Cancelling® hovedtelefonerne lanceret, som udskifter QuietComfort 15 hovedtelefonerne med endnu bedre støjreduktion og lydgengivelse. I dag fortsætter jagten på bedre hovedtelefoner i laboratorierne hos Bose Corporation, hvor ingeniører og designere er i gang med at skrive det næste kapitel i den fantastiske QuietComfort-historie.

Priser og tilgængelighed

QC® 20 hovedtelefonerne fås i to farvevarianter: Sort eller hvid. Fra den 4. juni 2015 kan de købes på Boses hjemmeside for 2.599 DKK, lidt senere samme måned bliver de tilgængelige hos autoriserede forhandlere af Bose.

Bose Corporation blev grundlagt i 1964 af Dr. Amar G. Bose, professor ved Massachusetts Institute of Technology. Idag drives firmaet udfra de oprindelige principper baseret på investering i langtidssigtet forskning med ét fundamentalt mål for øje: at udvikle nye teknologier med reelle fordele for vores kunder. Boses® innovationer strækker sig over årtier og industrier, og virksomheden skaber og transformerer produkter inden for lyd og flere andre felter. Boses produkter til hjemmet, til bilen, på farten og i det offentlige rum er blevet ikoniske. Bose har ændret vores måde at lytte til musik, fra underholdningssystemer til hjemmet og Wave® musiksystemer over støjreducerende hovedtelefoner og digitale musiksystemer til Bluetooth® højttalere og professionelle løsninger.

Bose Corporations er en privatejet virksomhed. Dens skaberånd, passion for kvalitet og engagement i ekstraordinære kundeoplevelser kan findes verden over – alle de steder hvor Bose gør forretning.

iPad, iPhone og iPod er varemærker tilhørende Apple Inc., som er registreret i USA og i andre lande. Samsung er et varemærke tilhørende Samsung Electronics Co., Ltd. Android er et varemærke tilhørende Google Inc.

Pressemeddelelse som PDF