NYE PRODUKTER ER LANDET! TJEK DEM UD.
Butikker Indkøbsvogn

SoundTouch-systemnavn vises ikke på AirPlay-enhedslisten

Inden du starter

AirPlay understøttes ikke af alle SoundTouch-systemer. Sørg for, at du har et af følgende systemer, der understøtter enten AirPlay 1 eller AirPlay 2:

Systemer med AirPlay 1

  • SoundTouch 20
  • SoundTouch 20 II
  • SoundTouch 30
  • SoundTouch 30 II
  • SoundTouch Portable
  • SoundTouch Portable II
  • SoundTouch SA-4 forstærker
  • SoundTouch Stereo JC
  • SoundTouch Stereo JC II
  • Wave SoundTouch musiksystem

Systemer med AirPlay 2

AirPlay 2 fås med iTunes 12.8 eller nyere, macOS Catalina eller nyere og med Apple iOS 11.4 eller nyere til mobil-, TV- eller HomePod-enheder.

  • Lifestyle 550
  • Lifestyle 600
  • Lifestyle 650
  • SoundTouch 10
  • SoundTouch 20 III
  • SoundTouch 30 III
  • SoundTouch 300
  • SoundTouch SA-5 forstærker
  • SoundTouch trådløst link-adapter
  • Wave SoundTouch musiksystem IV

Problemer med at vælge dit SoundTouch-system på en AirPlay-enhed

I SoundTouch-appen skal du gå til "Menu > Indstillinger > Højttalerindstillinger." Hvis "OPDATER SOFTWARE" eller "OPDATER ALLE" vises, skal du trykke på den for at installere systemopdateringer

Hvis du har et AirPlay 1 SoundTouch-system, som er anført ovenfor, skal du aktivere AirPlay-optimering i SoundTouch-appen:

  1. I SoundTouch-appen skal du vælge menuikonet (≡)  i øverste venstre hjørne
  2. Vælg "Indstillinger > Højttalerindstillinger" og vælg dit SoundTouch-system med AirPlay
  3. Vælg "Avanceret opsætning" fra skærmen Højttaleroplysninger
  4. Indstil AirPlay-optimeringen til højre for at aktivere den (Bemærk: Systemet reagerer muligvis ikke i ca. et minut, mens ændringen træder i kraft)

Hvis du både har AirPlay 1- og AirPlay 2-højttalere, skal du bemærke følgende, når du afspiller fra en iOS-enhed:

  • iOS-enheder kan ikke streame til både AirPlay 1- og AirPlay 2-højttalere samtidigt
  • Du kan enten streame til én AirPlay 1-kompatibel højttaler, eller du kan streame til en eller flere AirPlay 2-kompatible højttalere

Sørg for, at både AirPlay-enheden og SoundTouch-systemet er tilsluttet det samme netværk. De kan ikke arbejde sammen på forskellige netværk. (Bemærk: Et gæstenetværk betragtes som et andet netværk, selvom det transmitteres af den samme router eller det samme adgangspunkt)

Sørg for, at VPN, fjernskrivebord eller anden virtuel software ikke er i brug

Kontroller, at både AirPlay-enheden og SoundTouch-systemet er inden for den trådløse routers rækkevidde. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator gløder helt hvidt ved en vellykket netværksforbindelse. Hvis systemet eller AirPlay-enheden ikke er tilsluttet eller har dårlig forbindelse til netværket, skal du flytte den tættere på routeren (Bemærk: Afstanden mellem systemet og enheden er ikke vigtig. De skal begge være inden for routerens rækkevidde)

Kontrollér, at datoen på AirPlay-enheden er indstillet korrekt

På AirPlay-enheden skal du afslutte musik-appen og/eller iTunes, vente 10 sekunder og derefter åbne appen igen og prøve igen

Slå Wi-Fi fra og til igen på AirPlay-enheden

Genstart AirPlay-enheden ved at slukke den og tænde den igen

Genstart din router ved at frakoble strømmen i 30 sekunder

Nulstil dit SoundTouch-system ved at frakoble strømmen i 30 sekunder. På SoundTouch Portable-systemer skal du holde AUX-knappen nede i ca. 15 sekunder, indtil skærmen slukkes